fredag den 13. september 2013

Fødselsdage.......

Nu efteråret er på vej har vi to fødselsdage vi skal til at planlægge. Mandens kommer først, Oktober, og så mig i November. Manden bliver 33, jeg bliver.................. 30........ SHIT!

Den eneste rigtige måde at fejre min dag er med mine nærmeste i den by der har mit hjerte og fylder min sjæl med hjemve når jeg ikke er der, Berlin.
Vi har lejet en lejlighed gennem jobbet fra lørdag til lørdag. En lejlighed vi har besøgt flere gange. Den ligger tæt på Alexanderplatz. Jeg prøver at planlægge hvad vi skal lave på dagen, men det svært. Der er så mange ting, traditioner, men også ønsket om noget nyt og anderledes på den specielle dag. Jeg ved hvordan den starter og ender, det midt imellem er åbent........

Da manden blev 30 fik han en stor fest i forsamlingshus med venner og familie, tyskerbar og hjemmelavet mad og jukebox. Jeg vil gerne holde fest, været vært, pynte, indkøb, planlægge osv. Men ikke på denne dag. Jeg har det mærkeligt med at blive 30. Det gør ondt fordi jeg ikke er der hvor jeg troede, jeg ville være. Jeg føler mig ældre og mere vis, føler mig voksen og moden, men samtidig er jeg lidt ked. Derfor bliver det på min måde!

Det kræver også en ønskeseddel, da arbejdet giver en gave og jeg inviterer lidt af familien. Er der andre der vil begave mig, kan de få lidt at vælge imellem. Det er mange år siden jeg har lavet en rigtig 'Gitte'-ønskeseddel, med tonsvis af ønsker, farvebilleder, pile, butiksnavne, antal, stk.-priser osv. Vi har i flere år ikke haft råd til gave-ræset i mandens familie da de, bare søskende, er 13 inkl. børn. 

Mandens fejring bliver 'bare' lækker mad og et par kaffe-gæster! Hyggeligt og nemt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar