torsdag den 17. oktober 2013

Vores sommerferier 2013

I år delte vi vores sommerferie op i to, 14 dage i Berlin og 7 dage i Tyrkiet. To vidt forskellige ferie, men skønne på hver sin måde.

Det kan og skal ikke være nogen hemmelighed min kærlighed til Berlin er stor. Jeg drømmer om at købe en lejlighed dernede og måske endda flytte derned engang. Jeg er forelsket op over begge øre i den by. Mine kære forældre og min dejlige mand deler heldigvis noget af den interesse og vi var defor alle 4 på ferie sammen (det har vi gjort flere gange).
Igennem mit arbejde (og min fars) kan vi leje lejligheder og det har vi benyttet os af mange gange før. Denne sommer var vi i to forskellige lejligheder to vidt forskellige steder i byen. Det var ikke planen, men det blev meget bedre end vi havde forventet.
I Berlin har jeg nogle traditioner, ting jeg skal se og steder jeg skal forbi for jeg føler jeg har været der. Samtidig oplever vi stadig nye sider af byen og nyder den i stor stil. Vi er til det bynære centrum, metropolen, de små gader, ukendte steder, parkerne, markederne, shopping, historien og meget mere. Jeg er vild med den mangfoldighed byen rummer og dens historie tager ofte pusten fra mig.





Den anden ferie vi ville på skulle indeholde varme, sol og vand. Det blev til en billig sweetdeal på et lækkert hotel i Tyrkiet. Vi har været i Tyrkiet flere gange, men første gang på All Inclusive. Det var en oplevelse, en dejlig måde at slappe 100% af på. Vi fik hurtigt vores rutiner med eftermiddagslur og hygge i spillehallen efter aftensmaden. Jeg har aldrig boet med så fantastisk en udsigt, Middelhavet udenfor vores vinduer. Det var vores paradis.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar