søndag den 25. maj 2014

Latinerfestival Århus 2014

Jeg ved flere har skrevet om festivalen inden, jeg vil gerne dele mine oplevelser efter.

Vi er vilde med Latinerkvarteret. Det er ofte der vi tager ned og spiser brunch (og der ligger et par favorit-butikker der besøges ofte). Derfor var der heller ikke nogen tvivl om, at vi skulle til Latinerfestivalen. Vi stor-nød det skønne kvarter i flere timer. Vi startede med fælles morgenmad ved langbord udenfor Drudenfuss med underholdende servering af Café Kølbert. Derefter gik vi rundt i byen og så den vågne. Jeg elsker Århus om morgenen, livet og byen der vågner. At have det hele for sig selv lidt endnu. Samtidig var det en flot morgen med sol og blå himmel.




Tilbage i kvarteret vågnede det hele lige så stille op. Boder blev sat op, røde løbere blev rullet ud, skilte kom frem og lokkede med det ene efter det andet. Butikkerne åbnede og bød på musik og lækkerier. Der kom lige så stille flere og flere folk på gaden og markederne åbnede.




Vi var til designmarked i Rosensgade og kunsthåndværkermarked på Klostertorv. Det var egentlig dejligt, at pengene var små, for jeg havde nok svært ved at vælge og begrænse mig på samme tid. Der var flotte smykker, fede plakater, skønne og finurlige vaser og skåle, lækre puder og meget andet.

Vi sluttede af med et par timer på Pustervig med snacks, høj sol, modeshow. Den danske hvide hud blev en anelse rød.



3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak søde, jeg har ikke set din kommentar før nu. Skal vidst lige huske at tjekke det nu jeg gerne vil blogge lidt igen ;o)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet